Головна » Матеріал » Методичні поради » Дошкільне виховання

Методичні рекомендації для батьків з питань економічного виховання дітей
Інформація | 07.06.2017, 10:35

1. Постійно спілкуйтесь зі своїми дітками. Ідучи в дитячий садок розповідайте кожен ранок про щось одне (дерева – для чого, що з них виготовляють, хто саджає, як до них ставитись; магазин –  хто працює, яка користь людям, як спілкуватись у магазині (обігруйте: продавець-покупець); будинок – скільки поверхів, хто живе, чи потрібно житло людям, хто будує, які є будинки, хто доглядає, чи треба берегти будинок). Своїми розмовами виховуйте у дітей бережливе ставлення до навколишнього.

 2. Привчайте дітей до суспільного спілкування. Заходячи з дитиною у перукарню, магазин дайте їй можливість самій робити замовлення, купувати (при цьому підказуючи, поправляючи її тихенько, тактовно).

3. Виховуйте у дітей повагу до людей праці. Розповідайте про людей різних професій, про їх важливість для суспільства (лікар-лікує, вчитель-навчає, двірник-прибирає, тощо).

4. Вводьте дітей у «складання», «розподіл» сімейного бюджету. Тато і мама працюють, за що їм платять гроші «зарплату». На що в першу чергу їх ви потратите, що є найважливішим, без чого можна обійтись. Ставте перед дітьми право вибору: купити тобі машинку на пульту, чи взуття сестричці (братику), чи бабусі ліки, тощо.

5. Залучайте дітей до домашнього «господарювання». Привчайте дітей до праці, охайності. Давайте їм сталі трудові обов’язки в сім’ї (прибирання іграшок, витирання пилу, пилососити, догляд за взуттям, одягом, тощо) перевіряйте виконання і хваліть дітей, заохочуйте.

6. Виховуйте у дітей економність, бережливість, раціональність. Привчайте виключати світло у кімнатах де нікого немає (щоб не платити зайві кошти; з зекономлених грошей можна купити іграшки), воду вмикати по потребі, зайвої не наливати (розповісти, що ми п’єм прісну, очищену воду, а її на планеті не так і багато і за воду також треба платити гроші, показати, що при чищенні зубів краще набрати води в скляночку).

7. Виховуйте у дітей працелюбність. Беріть дітей з собою на город, грядку. Розповідайте, показуйте процес роботи (що садиться, що сіється, чи густо, рідко і чому, прополювання, збирання врожаю), залучайте їх по мірі можливості до самого процесу роботи на городі.  Акцентуйте увагу дітей на важливості мати свої вирощені овочі і фрукти (не треба купувати). Дітям це цікаво і в них є бажання, інтерес і цікавість до роботи.

8. Одним з перших є виховання у дітей бережливого ставлення до своїх іграшок, книг. Іграшки, книги – результат праці багатьох людей, потраченого матеріалу, врешті батьки заплатили зароблені кошти. Іграшки, книги, які збереженні можуть слугувати для інших.

9. Беріть дітей із собою в банк і розповідайте про цю сферу економічної діяльності. Які операції здійснюють в банках і що вони означають (кредит, вклад, обмін валюти, проплати (світло, газ, за садок)) і хто тут працює, і кому що треба для роботи, якими знаннями і вміннями повинен володіти кожен працівник.

10. Показуйте справжні гроші, рахуйте, обігруйте ігрові сюжети. Наприклад –  «Магазин», орієнтовно (без копійок), що скільки коштує (ви покупець, а дитина продавець і навпаки). Грайте в будь-які ігри, в різних ролях «Перукарня», «Банк», «Будівельники» нарівні зі своєю дитиною.

11. Розповідайте про гроші інших країн світу (валюту).  Мандруйте уявно по світу і розраховуйтесь за всі послуги тими грошима, в якій державі ви знаходитесь.

12. Читайте їм побільше художньої літератури, яка є невичерпним джерелом формування економічної культури у дітей (казки, оповідання, вірші, загадки, прислів’я, приказки). На основі змісту твору робіть економічний аналіз («Ріпка» для чого посадив дід ріпку, коли добре як ріпка велика виросте чи маленька; «Колосок» як вирощується хліб, що для цього треба, як ставитись до хліба; «Теремок» будівництво житла, його значення, практичність, тощо).

13. Залучайте дітей до кухні. Виховуйте економне використання продуктів (з черствого батона піджарити грінки, зробити бутерброд). Розповідайте і показуйте дітям які інгредієнти входять до складу компоту, борщу, супу, каші, салату. Залучайте дітей до заготівлі консервації, розкажіть з якою метою ви це робите і яку економію це приносить сімейному бюджету. Розповідайте про важливість для здоров’я правильного харчування (не сухарики, чіпси, цукерки).

14. Виховуйте у дітей бережне ставлення до свого здоров’я. Розповідайте про те, що коли дитина хвора треба витрачати кошти на лікування, а це дуже дорого, а головне, що вона не зможе гратись. Якщо вже дитина захворіла, то можна лікуватись за допомогою народної медицини (вживати напої з лікарських рослин (малина, суниці, звіробій, ромашка)). А ще краще оберігатись від захворювання, травм.

15.Реклама постійний супутник нашого життя. А тому навчайте дітей правильно аналізувати позитивні і негативні її сторони.  Разом з дитиною  творіть рекламу.

Виховуйте у своїх дітей бережливість, економність, раціональність, практичність, працелюбність.

Додав: direktor | Контактна особа: Стельмах В.М., методист ДНЗ
Переглядів: 47 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:


Безкоштовний хостинг uCoz
Copyright MyCorp © 2018