Головна » Файли » Пізнавальні статті

Казкотерапія в роботі з дошкільниками
12.10.2017, 12:05

Казкотерапія в роботі з дошкільниками (посібник)

Казка... її можливості великі. Мова перших казок, що чує дитина дошкільного віку,
ритмічна, слова часто заримовані, а героям надаються незвичайні визначення.
Чому ж кожного малюка так цікавить казка? І турботливі батьки, і творчі педагоги постійно
шукають відповіді на це запитання. Кожен дорослий замислюється над тим, як виростити та
виховати дитину щасливою, здоровою.
Що потрібно для того, щоб малюк зміг самостійно впоратись із багатьма життєвими
перешкодами, цінував дружбу, мав уявлення про честь та вірність? Як можна з'єднати слово з
ділом, але при цьому не набридаючи дитині своїми постійними вказівками? Таких «як» і «чому» є
безліч.
І педагоги, і психологи постійно шукають та обговорюють різні методи виховання і
навчання дошкільників, створюючи нові моделі, нові програми. Кожен із нас, дорослих, пам'ятає
своє дитинство, яке обов'язково пов'язане з казкою, легендою або приказкою.
Людство із покоління в покоління, передаючи зміст казок, давало відповіді на основні
життєво важливі; питання, адже історію розвитку взаємин між людьми закладено в сюжетах
багатьох казок. Кожній людині для того, щоб розвиватися, необхідно перш за все знати:
• своє походження (Хто я, звідки взявся і яким є мій родовід?);
• про оточуючих (Хто вони — свої та чужі, як їх можна розрізняти? Чого можна
навчитись у іншої людини? Як це знадобиться мені в майбутньому?);
• про свій шлях (Як знайти свій шлях? Як ставити свою мету і досягати її?);
• про своїх помічників (Як їх розгледіти і не втратити?);
• про віру і місію (Навіщо я прийшов у цей світ? Якою є моя віра у власні сили? Як
зробити світ світлішим, добрішим?).
Якщо звернутись до знайомих нам казок, то відразу можна сказати, що їх герої шукають
відповіді саме на ці запитання. А разом із героями і кожна людина поповнює свою «життєву
скриньку» нормами і правилами поведінки, важливими людськими цінностями.
У казці детально викладається певна схема дій, що послідовно виконуються. Це дуже
важливо для дитини, для того, щоб засвоїти зв'язок між причиною і наслідками. Казка в ранньому
та дошкільному віці повинна бути наглядною. Запропонований у книзі матеріал комплексних
занять, ігор, вправ, етюдів дозволить пограти в казку. Конспекти комплексних занять побудовані
на матеріалах окремих казок, що рекомендовані Базовою програмою розвитку дитини дошкільного
віку «Я у Світі». Кожне заняття має свою мету, текст доповнюється ілюстраціями, а також
запропоновані завдання, ігри та вправи, що допомагають в реалізації основних змістовних ліній
розвитку дитини.
Рекомендації для педагогів та дорослих дозволять обрати завдання такого рівня складності,
щоб воно було посильним, цікавим та захоплюючим для кожної дитини.
Найважливіше завдання казкотерапії — збагатити душу дитини добром.

Категорія: Пізнавальні статті | Додав: direktor
Переглядів: 88 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:


Безкоштовний хостинг uCoz
Copyright MyCorp © 2018