Головна » Файли » Пізнавальні статті

Основні принципи психодіагностичної роботи  з дошкільниками
17.08.2017, 14:11

1. Перш ніж почати дослідження, необхідно викликати дитину на контакт. 
2. Важливо підтримувати природність умов і невимушеність ситуації, спілкуватися з малюком тактовно і ненав'язливо, показати свою зацікавленість в спілкуванні з ним. 
3. Садити дитину треба поряд з собою, а не через стіл. 
4. Методичні прийоми для проведення діагностичного обстеження дитини повинні бути по можливості короткими — експрес-методиками, зручними для швидкого вивчення тієї або іншої сфери особистості дитини. 
5. Істотно впливає на правильність результату дос¬тупність запитань і вимог дорослого. 
6. Необхідно добиватися того, щоб дитина зрозуміла і прийняла інструкцію, її можна повторювати 2-3 рази без змін. Але пояснювати її, якщо це не передбачено методикою дослідження, не можна. 
7. Всім дітям завдання потрібно пред'являти однаково, з однаковою інтонацією, силою голосу, не акцентуючи які-небудь слова, окрім спеціально обумовлених випадків. 
8. Діагностичне інтерв'ю не повинне бути тривалим і нудним. Необхідно застосовувати різні модифікації відповідно до віку дітей і завдань діагностики. Добре використовувати з цією метою іграшки, папір, олівці, фломастери, оскільки діти не вміють описувати свої відчуття, їм легше їх виразити в малюнках.
9. Темп проведення дослідженя повинен відповідати індивідуально-психологічним особливостям дитини. 
10. Не слід квапити повільних дітей. 
11. Необхідно вчасно помітити втому дитини, ознаки нудьги. В цьому випадку доцільно пере¬рвати дослідження і відновити його іншим разом. 
12. Експеримент, що проводиться з дитиною, як правило, обмежується 15-20 хвилинами, а бе¬седа - 10-15 мин., якщо інша тривалість не передбачена мето¬дикою. Причому чим молодше дитина, тим коротше має бути дослідження. 
13. На успіхи і невдачі малюка під час проведення дослідження необхідно реагувати стримано і рівно, якщо інше не передбачене методикою. Так не слід загострювати увагу дитини на помилках. 
14. Хвалити потрібно стримано і не за результат, а за старання. Це пов'язано з тим, що оцінка може вплинути на ставлення до завдання, а отже, і на результат. Краще, якщо дитина не має уявлень про допущені нею помилки.

Категорія: Пізнавальні статті | Додав: direktor
Переглядів: 24 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:


Безкоштовний хостинг uCoz
Copyright MyCorp © 2018