Головна » Куточок здоров"я (15)

Куточок здоров"я [15]

Як запобігти харчовим отруєнням

Щоб запобігти інфекційним захворюванням та харчовим отруєнням, дотримуйтесь таких простих правил:
 
- Ретельно мийте усі овочі і фрукти перед тим, як подавати до столу сирими.
 
- Прищеплюйте дитині любов до чистоти. Привчайте її мити руки з милом перед вживанням їжі, після відвідування туалету, повернення з прогулянки.
 
- Мийте руки з милом перед приготуванням їжі.
 
- Не зберігайте разом продукти, що їдять сирими, і ті, що підлягають кулінарній обробці.
 
- Ніколи не кладіть бутерброди, пиріжки, сир, ковбасу, печиво у пакет, де побували овочі, фрукти, ягоди чи яйця, навіть якщо цей пакет здається абсолютно чистим.
 
- Дбайте про те, щоб їжа для дитини була щойно приготованою, свіжою. Не готуйте їжу «із запасом».
 
- Не купуйте продукти, якщо не впевнені у їхній якості, з простроченими термінами зберігання, пошкодженою упаковкою. Дотримуйтесь умов та строків зберігання продукту, зазначених на його упаковці.
 
- Не купуйте продукти харчування на стихійних базарах. Ви маєте право вимагати у продавця документи, що підтверджують якість та безпеку продуктів.
 
- Не вживайте незнайомі гриби, ягоди, трави. Смертельно небезпечними можуть бути старі або зіпсовані гриби. Не готуйте страви з грибів дітям.
 
- Не беріть у дорогу продукти, що швидко псуються (ковбасні, молочні, кулінарні, кондитерські вироби або інші продукти, які потребують зберігання у холоді).
 
- Не використовуйте для пиття, приготування їжі та миття посуду воду з річок, озер, незнайомих підземних джерел тощо.
Інформація | Переходів: 0 | Дата: 01.12.2017

Рухова активність дітей у повсякденному житті

Педагоги ДНЗ повинні спонукати дітей до рухливої діяльності, повсякчас регулювати їхню активність, та завжди схвалювати прояви самостійності, вольових зусиль. Важливо при цьому враховувати руховий досвід кожного малюка окремо, рівень рухливості, притаманні йому темп, здібності та природні можливості.

 

Обсяг рухової активності у межах активного режиму становить до 3-х годин для дітей раннього віку, 3-4 години для дітей молодшого дошкільного віку та 4-5 годин для дітей старшого віку. Прогулянки є важливим складником життєдіяльності всіх дітей. Неодмінна умова для їх проведення – це збалансування вихователями програмних вимог з бажаннями дітлахів. Зміст роботи на прогулянках залежить від кількох складових: освітніх завдань, погоди, настрою дітей, загальної атмосфери в групі тощо.

Тривалість фізичних вправ на прогулянках становить: для дітей раннього віку 20-35 хвилин, молодшого віку – 35-45 хвилин, дітей старшого віку – 45-60 хвилин. Знижувати рухову активність потрібно наприкінці прогулянки (за 10-15 хвилин до її закінчення), для забезпечення спокійного переходу до іншого режиму.

Враховуючи величезну роль ігрової діяльності в зростанні особистості дитини, під час організації рухового режиму значне місце відводиться рухливим іграм. Добираючи їх треба враховувати такі чинники: вік дітей, місце ігор протягом дня, погодні та природні умови, пора року, наявність необхідного інвентарю та обладнання. 

Як завжди до різних форм роботи (свят, занять, походів, розваг тощо) включаються рухливі ігри після попереднього їх розучування.

 Заняття

Заняття розглядають як цілеспрямовану та унікальну форму організованої навчально-пізнавальної діяльності з фізкультури та подальшого формування основ здорового способу життя. Як правило, вони дають змогу систематичного та послідовного закріплення та удосконалення рухових умінь та навичок, розвивають фізичні якості, дають дітям соціальні знання та прищеплюють потребу в повсякденних заняттях фізкультурою, оптимізують рухову діяльність. 

Проведення організованого навчання у формі заняття з фізкультури, починається з третього року життя. Тривалість таких занять складають: 15-20 хвилин - для дітей раннього віку, 20-30 хвилин - молодшого та 30-40 хвилин - для дітей старшого віку. Заняття діляться на частини: вступна, підготовча, основна та заключна. Тривалість їх проведення не постійна, вона змінюється залежно від освітніх завдань та умов проведення занять.

Обов’язковими умовами для проведення таких занять є провітрювання приміщень, вологе прибирання зали, завчасна підготовка фізкультурного інвентарю та обладнання. Вони мають бути естетично оформленими, приваблюваними, безпечними у використанні та відповідати віку дітей за розмірами, вагою тощо. Взуття та одяг дітей повинні добиратися з урахуванням пори року та місця проведення занять.

За показниками освітнього завдання, співвідношення нового і знайомого програмного матеріалу заняття з фізкультури поділяються на:

- мішані (надання нового рухового матеріалу та закріплення раніше набутих навичок; співвідношення нового та знайомого матеріалу складає три до одного або чотири до одного); 

- заняття спрямовані на закріплення та удосконалення рухових умінь і навичок, тренувальні (проводяться у разі потреби в кінці місяця або кварталу, півріччя для перевірки рівня сформованості рухових умінь та навичок , спеціальних знань, розвитку фізичних якостей).

За методикою проведення і за змістом рухові завдання розрізняють на:

- інтегровані або комплексні, мішані (включають загально розвивальні, стройові вправи, рухливі ігри та інші фізичні вправи; проводяться в комплексі з використанням практичних, словесних, наочних методів і прийомів навчання в залежності від віку дітей);

- сюжетні (як правило, будуються за типовою структурою, але у формі «рухової розповіді», де всі завдання пов’язані одним спільним сюжетом і виконуються цікавими ігровими ситуаціями, імітаціями тощо);

- ігрові (всі завдання розв’язуються тільки за допомогою ігор, в кількості 3-5: спочатку проводяться 1-2 гри малої та середньої рухливості, потім 1-2 гри великої рухливості, та на закінчення – 1 малорухлива гра; ігри добираються таким чином, щоб за руховим змістом вони відповідали всім структурним частинам типового заняття; проводяться для закріплення набутих рухових навичок або з контрольною метою);

- домінантні (ігри, акцентовані для реалізації певних освітніх завдань, застосування певних засобів фізичного розвитку. Наприклад: заняття на оволодіння елементами спортивної гри чи вправи, на розвиток швидкісно-силових якостей або заняття з використанням певного виду фізкультурного інвентарю та обладнання тощо).

Фізкультурні заняття проводяться щоденно:

- двічі на тиждень у відведений для цього період часу на майданчику або в фізкультурній залі (в залежності від погоди у весняно-літній час);

- в інші дні проводиться по два заняття з фізичними вправами на свіжому повітрі під час прогулянок (при сприятливій погоді в усі пори року) та один раз на тиждень, для організації елементарного дитячого туризму, проводиться похід за межі ДНЗ ( за відповідних природних умов).

Заняття на свіжому повітрі проводиться вихователем групи або інструктором з фізичної культури з допомогою вихователя. До їх проведення можливо залучати музичного керівника та помічника вихователя. Ці заняття мають таку ж тривалість як і заняття у залі, проте якщо вони проводяться на оволодіння елементами спортивних ігор чи вправ, то їх тривалість можливо дещо збільшити (до 5 хвилин). Ці заняття проводяться у період прогулянок, тому їх треба організовувати під кінець заходу, щоб не допустити переохолодження організму після фізичних навантажень; у теплу погоду такі заняття розпочинають через 10-15 хвилин після виходу на майданчик, після адаптування організму до нових умов.

Особливу увагу педагогів та медичного персоналу потрібно звернути на забезпечення оптимальних загальних навантажень на дітей . Загальні навантаження визначаються сукупністю фізичних, психічних та емоційних показників дітей під час проведення заняття з фізкультури. Фізичне навантаження визначається величиною впливу фізичних вправ, які виконуються під час занять на функціональну діяльність усіх органів дитини. Пік таких навантажень повинен припадати в час проведення рухливих ігор в основній частині занять.

Для регулювання величини фізичних навантажень до змісту занять можна включати вправи різної складності, змінювати кількість, амплітуду та темп. Важливо стежити за ступенем напруження м’язів при виконанні вправ, регулювати час їх проведення та пауз між ними.

Психічні навантаження – це показник впливу фізичних вправ під час занять на психіку дитини (увагу, мислення, пам'ять, уяву, сприймання, волю тощо). Найбільше психічне навантаження повинно припадати на початок основної частини занять, при розучуванні нових чи виконанні найбільш складних за технікою вправ з основних рухів. Регулюванню рівня психічних навантажень, запобіганню перевантажень дитячої пам’яті, мислення уваги та сприймання допомагають раціональне поєднання знайомого та нового матеріалів, зміна або оновлення обстановки середовища, обладнання, атрибутів та інвентарю, активізація пізнавальної та розумової діяльності дітей. 

 

Інформація | Переходів: 0 | Дата: 26.05.2017

Про бегемота, который боялся прививок (мультфильм для детей)

Інформація | Переходів: 0 | Дата: 24.05.2017

Профілактичні щеплення рятують здоров'я та життя наших дітей

Хворобу легше попередити, ніж потім її лікувати. Вакцинація є унікальним, перевіреним роками, засобом попередження інфекційних хвороб. Завдяки проведенню профілактичних щеплень щорічно рятується життя біля 4 мільйонів дітей. Основною метою імунізації – є формування специфічного імунітету та створення тривалого захисту організму від інфекцій. Як відомо, багато інфекційних хвороб проходить з важким перебігом та розвитком ускладнень. Хоча сучасна медицина має великі можливості для їх лікування, але тривалий перебіг захворювання наносить моральний та матеріальний збиток, як дитині, так і батькам.  

Ми знаємо, які страшні смертельні хвороби існували раніше. Епідемії чуми, чорної віспи охоплювали міста, країни, цілі континенти. Населення часто вимирало повністю, видужували одиниці… Проте зараз ці захворювання майже не зустрічаються. Так, останні випадки захворювання чорною віспою були зареєстровані в 70-х роках, у зв’язку з чим і були скасовані обов’язкові щеплення проти віспи у нас і за кордоном. Саме профілактичні щеплення у всіх країнах позбавили людство від цих страшних інфекцій. 

Відповідно  до закону від  16.09.2011 р. з метою забезпечення епідемічного благополуччя населення України та попередження інфекцій, керованих засобами специфічної профілактики, обов’язковою є вакцинація проти 10 інфекцій: 

Гепатит В — гостре або хронічне захворювання печінки, що викликається вірусом і яке передається через кров (рідше слину, сечу та ін.), статевим шляхом. Характерні прояви при гострій формі — інтоксикація, порушення функції печінки. Велика вірогідність переходу в хронічну форму з тривалим вірусоносійством збудника. Часом гепатит В має первинно-хронічну течію, і такі хворі можуть померти, навіть не знаючи причини хвороби. Гепатит В (як і гепатит С, проти якого немає доки вакцини) частіше є причиною цирозу та пухлинних захворювань печінки. Вакцина: Енджерікс В, Еувакс, Шенвак В (комбінована дифтерійно-правцево-гепатитна вакцина). Гепавакс-Геп, Гепатит В, Ебербіо вак НВ. 

Дифтерія — гостре захворювання, що викликається специфічним збудником, екзотоксин якого проникає через будь-яку пошкоджену поверхню шкіри та слизової оболонки і викликає важке ураження нервової системи з нападами судоми та смертельні наслідки. Вакцина: АКДП, АДП- М, Тетракок, Інфанрікс. 

Правець — гостре захворювання з нападами судомного кашлю, з вірогідністю розвитку ускладнень у вигляді пневмонії. Особливо небезпечний для дітей першого року життя та дітей до 3-річного віку. Передається повітряно-краплинним шляхом. Вакцина: АКДП, Тетракок, Інфанрікс. 

Кашлюк — гостре захворювання з нападами судомного кашлю, з вірогідністю розвитку ускладнень у вигляді пневмонії. Особливо небезпечний для дітей першого року життя та дітей до 3-річного віку. Передається повітряно-краплинним шляхом. Вакцина: АКДП, Тетракок, Інфанрікс.

Кір — гостре вірусне захворювання, яке передається повітряно-краплинним шляхом. Характеризується загальною інтоксикацією, катаральними явищами дихальних шляхів, очей, типовим висипом. Можливі важкі ускладнення у вигляді пневмонії, отиту, гнійного запалення очей, ротової порожнини, виснаженням, ураженням нервової системи. Вакцина: ЖКВ, Пріорікс, Рувакс, Трімовакс (КПК). 

Краснуха — гостре вірусне захворювання, з характерним висипом, збільшенням потиличних, шийних лімфовузлів. Особливо небезпечна хвороба для вагітних в першій половині вагітності, бо розвивається синдром вродженої краснухи, проявами якого є важкі вади, потворність плоду новонародженого (глухота, сліпота та ін.) Вакцина: Рудівакс, Краснушпа вакцина, Пріорікс, Трімовакс (КПК). 

Паротит (свинка) — гостре вірусне захворювання з ураженням слинних залоз, з можливим ураженням підшлункової залози, мозкових оболонок, яєчок, яєчників (з подальшою вірогідністю розвитку безпліддя). Вакцина — культуральна жива вакцина (ЖПВ) паротиту, Пріорікс. Для профілактики кору, паротиту, краснухи, (якщо дитина не хворіла на жодну з них) пріоритетною є тривакцина ММг, при якій захист забезпечується однією ін’єкцією (замість трьох). 

Поліомієліт — гостре інфекційне захворювання, характеризується великим діапазоном клінічних проявів аж до паралітичних форм, що обумовлюють важку інвалідність та високий рівень смертності. Вакцина: ОПВ, Імовакс, Тетракок, Пентаксим. 

Туберкульоз — важке захворювання, яке викликається мікобактеріями (палички Коха) з ураженням легенів, кісток, внутрішніх органів, нервової системи, з високим рівнем смертності та інвалідності. Вакцина: БЦЖ, БЦЖ-м. Реакція Манту (туберкулінова проба) проводиться щорічно у дітей та за показаннями у дорослих з метою діагностики туберкульозу.  

Гемофільна інфекція — гостре захворювання дітей молодшого віку, що протікає у вигляді гнійного менінгіту, середнього отиту, пневмонії, бронхіту, епіглотиту, кон’юнктивіту, ендокардиту, остеомієліту. Вакцина: АКТ-ХІБ, Хіберікс, Пентаксим.

Можливі реакції після проведення вакцинації

У місці ін’єкції можливе почервоніння, набряк, біль, підвищення температури тіла. Ця реакція пов’язана з виробленням в організмі людини антитіл. Якщо дані симптоми викликають занепокоєння, необхідно подзвонити лікарю або прийти на прийом до нього.

Самостійно не слід накладати компреси або мазі на місце введення вакцини. У 1-й день після вакцинації потрібно прийняти парацетамол у віковій дозі. 

Інформація | Переходів: 0 | Дата: 26.03.2017

Основні правила безпеки для дітей взимку

Зимові прогулянки завжди приносять малюкам дуже багато радості. Вони ще з осені чекають першого снігу, коли можна зліпити сніговика, пограти в сніжки і звичайно ж покататися на санках.На жаль зимовий час має і свої мінуси – застуда, удари, переохолодження, обмороження. Цей перелік можна ще продовжити, але …..

Як же убезпечити свого малюка від неприємностей на прогулянці взимку?
У цьому нам допоможуть дуже прості і всім знайомі правила безпеки для дітей взимку. Нагадаємо їх сьогодні ще раз.
Сильний пронизливий вітер і низька температура – це основні фактори ризику для дитини.
Тому малюк повинен знати:
* Одягати рукавички, шапку, застібати всі гудзики потрібно ще до виходу на вулицю. Оскільки холодне повітря може проникнути під одежинку;

*Періодично заходити в будинок, щоб зігрітися і зняти вологий одяг;

*Не можна залишатися на вулиці коли заметіль або дуже сильний мороз і вітер;

*Не можна гризти бурульки і є сніг. Оскільки сніг дуже брудний в ньому можуть бути токсичні речовини. Та й чи можна запросто простудитися;

*Не можна прикладати язичок до металу;

*Потрібно ходити посередині тротуару, подалі від дахів будинків. Адже з даху будинку може впасти велика брила снігу разом з бурульками;

*Коли на тротуарі суцільний лід, ходити потрібно маленькими кроками, наступаючи при цьому на всю підошву;

*Не можна стоячи кататися на санках, а на лижах і ковзанах кататися потрібно тільки в спеціально відведених місцях;

*Якщо на гірці багато дітей, не можна штовхатися й битися. А якщо гірка розташована поруч з дорогою, або поруч багато дерев або паркан, то для гри краще підшукати інше місце;

*Сніжки ліпити невеликі, кидати їх не дуже сильно, а кидати в обличчя взагалі заборонено.

Інформація | Переходів: 0 | Дата: 04.01.2017

ШАНОВНІ БАТЬКИ! БАГАТЬОХ СЕРЙОЗНИХ ТРАВМ МОЖНА УНИКНУТИ, ЯКЩО ВИ БУДЕТЕ УВАЖНО СТЕЖИТИ ЗА СВОЇМИ ДІТЬМИ І ДБАТИ, ЩОБ ЇХ ОТОЧЕННЯ БУЛО БЕЗПЕЧНИМ!

ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТРАВМАТИЗМУ ВЗИМКУ.

Перша долікарська допомога.З настанням зими "вуличний" травматизм сезонно зростає більш ніж в два рази. Згідно із статистичними даними "зимовий" травматизм дає до 15% захворюваності з тимчасовою непрацездатністю і в 20% є причиною інвалідності. Із-за стану проїжджої частини вулиць дорожньо-транспортні травми взимку частішають до 3% в порівнянні із звичним 1% При цьому вони стають не лише частішими, але і важчими - часто із смертельним кінцем.В цей час переважають забиття і переломи кісток (близько 15%), вивихи (близько 10 ). Головні причини цих травм - падіння із-за незадовільного стану тротуарів, доріг (неприбраний сніг, що злежався, ожеледиця, вибоїни, ями, вибоїни). Потерпілі - це переважно працездатного віку (близько 80 %). Діти віком до 15 років складають 2%, а особи старше 60 років - близько 8%.0 Найчастіше, в порядку убування, зустрічається перелом променевої кістки в типовому місці, переломи кісточок і ключиці, забиття плечової кістки, переломи кісток гомілки і ушкодження зв'язкового апарату гомілковостопного і колінного суглобів, черепномозкові травми.Статистика говорить, що головною причиною травматизму взимку є банальний поспіх. Багато хто просто не помічає льоду, припорошеного снігом, внаслідок чого падають і отримують різні травми. У поспіху людина схильна не помічати навіть відкритого льоду. Крім того, значна частина травм пов'язана з громадським транспортом.

Сковзаються і падають як при вході в автобус або тролейбус, так і при виході з нього. Діти і молодь люблять прокотитися з розгону на слизькій доріжці, гірці. При цьому юрбою і збиваючи один одного. У такому разі зазвичай відбуваються забиттями. Хоча і не завжди.Найбільш поширені травми - переломи кінцівок - виникають через те, що падаючи, людина інстинктивно виставляє вперед руку і обрушується на неї усією вагою тіла. Аналогічно незручно виставлена нога ламається в ділянці гомілки. У жінок цьому сприяє також носіння взуття на високому каблуці. У ньому легко спіткнутися і впасти. Літні люди, із-за вікових особливостей скелета (підвищена крихкість, менша еластичність зв'язок і м'язового каркаса), нерідко отримують дуже серйозні ушкодження. Вони частіше ламають хребет, шийку стегна. У літньому віці навіть невеликий удар може викликати перелом, у 95 % випадках страждають жінкиЗмінивши ряд зовнішніх і внутрішніх чинників, можна убезпечити себе від травм в зимовий час. І якщо першу групу причин ми часто змінити не в силах, то ряд внутрішніх чинників більшості потенційних потерпілих доступний. Нагадаємо, що необхідно дотримуватися принципів безпечної життєдіяльності, правил дорожнього руху і т. п.

Інформація | Переходів: 0 | Дата: 20.12.2016

ПАМ'ЯТКА Профілактика дитячого травматизму

Травма — це тілесне ушкодження внаслідок дії зовнішніх чинників. Ушкоджен­ня, що часто трапляються у дітей різного віку, називають дитячим травматизмом. Найпоширенішими видами травматизму серед дітей до семи років є побутовий, ву­личний і транспортний.

 

Побутовий травматизм

  • Постійно турбуйтеся про безпеку дитини вдома. Систематично виховуйте в дитині обачливість і обережність.
  • Поясніть, що особливо обережним слід бути з вогнем і під час використання елек­тричних приладів.
  • Застерігайте дитину від пустощів на балконах і драбинах, аби уникнути забиття та падіння з висоти.
  • Не відчиняйте вікна навстіж у приміщенні, де перебуває дитина.
  • Не допускайте дитину до газової або електричної плити під час приготування їжі, аби уберегти її від термічних опіків.
  • Зберігайте в недоступних для дитини місцях шкідливі речовини, щоб запобігти отруєнням, опікам стравоходу та органів дихання дитини.
  • Не залишайте в доступному для дітей місці голки, цвяхи, леза бритв та інші гострі предмети, щоб дитина не завдала собі шкоди.
  • Облаштуйте власне помешкання та ігрову зону так, аби максимально уберегти ди­тину від падіння та забиття.
  • Позбавтеся несправних електроприладів та ізолюйте проводи та розетки.
  • Поясніть дитині, що вставляти в розетки шпильки, цвяхи, ножиці тощо небезпечно для життя.

 

Вуличний травматизм

  • Привчіть дитину бути обережною на сходах і під час підйому та спуску міцно три­матися за поручні.
  • Поясніть дитині, що під час ігор з іншими дітьми слід поводитися чемно: не штов­хати інших, не кидатися піском тощо.
  • Не дозволяйте дитині залазити високо на дерева, драбини, споруди, щоб уберегти її від падіння з висоти.
  • Поінформуйте дитину, що всі каналізаційні люки, підвали та канави слід оминати.
  • Не грайте з дітьми на необладнаних або пошкоджених дитячих майданчиках.
  • Перевіряйте гойдалки та спортивні снаряди на дитячих майданчиках і в парках відпочинку на справність перед катанням чи тренуванням.
  • Оминайте ділянки, де проводять ремонтні роботи.
  • Розкажіть дитині, що ходити під балконами будівель небезпечно через можливість падіння предметів, бурульок тощо.

 

Транспортний травматизм

  • Навчайте дитину правилам дорожнього руху з раннього віку і постійно зміцнюйте ці знання.
  • Не залишайте дітей без догляду на подвір'ї, на вулицях з інтенсивним рухом тран­спорту.
  • Стежте уважно за дітьми під час їхнього катання на велосипедах, самокатах, сан­ках, роликах тощо.
  • Забороняйте дітям кататися на велосипедах, самокатах, скейтах тощо на проїжд­жій частині дороги та мостах.
  • Подавайте позитивний приклад дитині бездоганним дотриманням правил дорож­нього руху.
  • Переходьте дорогу лише по пішохідному переходу і в спеціально призначених міс­цях, тримаючи дитину за руку.
  • Звертайте увагу дитини на інтенсивність вуличного руху, світлофори, пішохідні пе­реходи, сигнал «Стережись автомобіля».
  • Пояснюйте дитині правила поведінки на дорозі під час кожного перебування на вулиці.
  • Привчіть дитину ходити лише по тротуарах з правого боку дороги, а в тих місцях, де тротуарів немає, йти з лівого боку дороги назустріч транспорту.
  • Не перетворюйте турботу про дитину на безперервні заборони та обмеження, щоб не образити її і не викликати зворотної реакції.
Інформація | Переходів: 0 | Дата: 17.11.2016

Пам'ятка для батьків щодо профілактики гострих респіраторних захворювань

Розпорядок дня

Дотримання правильного розпорядку дня допоможе підвищити стійкість організму Вашої дитини до застуди та грипу. Обов'зковими є проведення ранкової гімнастики, гігієнічних процедур, занять з фізкультури тощо.

Важливим є дотримання санітарно-гігієнічних вимог (чистота, свіже повітря, правильно підібраний одяг дітей удома, на вулиці, заняттях відповідно до погодніх умов).

Збалансоване харчування

Важливим чинником в оздоровленні дітей є оптимально збалансоване харчування. Повноцінний раціон має містити достатню кількість усіх необхідних для організму поживних речовин у правильних пропорціях. Так, надмірне вживання білкових продуктів може стати причиною ексудативного діатезу, а нестача білка спричиняє погіршення стану імунітету (уповільнюється утворення захисних білків - глобулінів). Зловживання їжею з надмірною кількістю вуглеводів і жирів порушує обмін речовин, сприяє появі зайвої ваги, ослаблює імунітет. 

Процедури загартування

Загартування як один з основних засобів профілактики ГРЗ забезпечує стійкість організму до несприятливого впливу фізичних чинників навколишнього серидовища - коливань температури, зміни атмосферного тиску тощо. Дозоване використання процедур загартування допомагає активувати захисні механізми організму. Найпоширенішими природними засобами загартування є свіже повітря й вода. 

Загартування повітрям

Загартування повітрям (найчастіше холодним) є дуже розповсюдженим у профілактиці ГРЗ завдяки стимуляції реакції імунітету і процесів терморегуляції. У людей, стійких до низьких температур, теплоутворення в організмі проходить інтенсивніше. Поліпшене кровопостачання шкіри зменшує імовірність виникнення обморожень. 

Дієвими засобами загартування повітрям є перебування дітей на свіжому повітрі (не менше 3,5 год) та повітряні ванни. Прохолодне повітря подразнює нервові закінчення шкіри і слизових оболонок верхніх дихальних шляхів, стимулюючи підвищення порогу їх чутливості та тренування механізмів терморегуляції. У холодну пору року прогулянки можна поєднувати з рухливими іграми та гімнастичними вправами на свіжому повітрі.

Загартування повітряними ваннами необхідно проводити в приміщенні завчасно понизивши температуру повітря у ньому до 18-200С. Перша повітряна ванна має тривати від 3 до 5 хвилин. Час кожної наступної процедури необхідно збільшувати на 3-5 хвилин. Повітряні ванни можна поєднувати з гігієнічною гімнастикою після сну, дихальними вправами, рухливими іграми, ходінням босоніж по підлозі або килимку, змоченому у розчині морської солі протягом 10 хвилин.

Організовуючи процедури загартування, необхідно враховувати стан здоров'я дітей, створювати позитивну психологічну атмосферу. Наприклад, проводити процедури у формі гри чи з використанням ігрових елементів. 

Загартування водою

Потужним природним засобом загартування є вода. Загартування водою треба починати з розтирання тіла мокрою губкою, фланелевою рукавичкою або рушником. Початкова температура води для розтирання має бути 35-360С. З кожною наступною процедурою температуру води поступово знижують на один градус, поки вона не досягне 28-300С. Для проведення загартування необхідно насухо витерти шкіру дитини до легкого почервоніння. Процедура має тривати 1-2 хвилини.

Коли дитина звикне до розтирань водою, почуватиметься комфортно, можна проводити обливання. Процедуру проводять щоденно чи через день упродовж 2-3 хвилин. Температуру води поступово понижують з 34-370С до 22-230С. Обливання поліпшує функціональний стан органів, тканин, стимулює апарат фізичної терморегуляції, підвищує резистентність організма. 

У профілактиці ГРЗ ефективним є загартування стоп, адже між охолодженням стоп та рефлекторною судинною реакцією слизової оболонки верхніх дихальних шляхів існує залежність. Завдяки рефлекторному звуженню судин відбувається подразнення біологічно активних точок стоп, поліпшення обмінних процесів, укріплення імунної системи організма. Температуру води необхідно поступово знижувати від 35-360С до 18-200С. Процедура має тривати 20-30 секунд. Після загартування ноги дитини необхідно розтерти до легкого почервоніння.

Підвищити резистентність організму допоможе метод контрастного обливання. На початку процедури температура води має бути 360С, поступово її знижують до 18-280С, наприкінці процедури знову використовують теплу воду (360С).

Вживання фіточаїв 

Ефективним методом профілактики захворювань органів дихання є вживання рослинних чаїв. Таку профілактику доцільно проводити раз на день протягом місяця, особливо в осінньо-зимовий період, коли збільшується загроза застудних захворювань. 

Вживати напої з лікарських рослин (фіточаї) рекомендовано за 20 хвилин до приймання їжі. Фіточаї підвищують захисні функції організму, поліпшують роботу шлунково-кишкового тракту, зменшують запалення. У період епідемії ГРЗ рекомендовано використовувати відвари трав відхаркувальної та протизапальної дії.

Разом із трав'яними відварами можна вживати кисневі коктейлі, до складу яких можуть входити витяжки шипшини, малини, чорної смородини тощо.

Дієвим засобом профілактики ГРЗ є також полоскання горла після сну настоями лікарських трав (ромашки, шавлії, календули, евкаліпту), часнику (очищує кров, убиває мікроби), розчином солі та йоду.

Дихальна гімнастика

Підвищити імунітет дитячого організму також допоможе дихальна гімнастика. За допомогою спеціальних вправ діти навчаються правильно дихати через ніс, розвиваючи верхнє, середнє та нижнє дихання. Проводять дихальну гімнастику у другій половині дня. 

 

Інформація | Переходів: 0 | Дата: 10.10.2016

Пам’ятка батькам часто хворіючих дітей.
I. Загартовування
1. Рухова гімнастика щоранку замість зарядки – 5 вправ
«Годинничок» (руки вперед і назад)
«Півень» (поплескати руками по стегнах – кукуріку)
«Паровоз» (поперемінне рух рук – чих-чих)
«Насос» (руки вздовж тулуба з нахилами в сторону )
«Вирости великий» (руки вгору і добре підтягнутися на носках)
2. Обтирання шиї мокрим рушником після ранкового вмивання.
3. Масаж крил носа щоранку після вмивання.
4. Полоскання рота водою з-під крана після їжі.
5. Як можна більше перебувати на свіжому повітрі.
6. Не кутати дитину.
7. Часто провітрювати кімнату, особливо перед сном.
8. Мити ноги перед сном прохолодною водою щодня (почати з температури води 28-30 С, поступово знижуючи до 18 С і нижче).

II. Харчування
Яблука, чорнослив, родзинки, курага, чорна смородина, капуста свіжа і квашена, цибуля, часник, буряк, шипшина.

III Профілактика частих ГРЗ протягом 2-3 тижнів навесні і восени

1. Зрошення зіву настоєм часнику:
Зубчики часнику заливають 1 склянкою кип’яченої води, настоюють добу, проціджують через подвійний шар марлі, зрошують за допомогою балончика для клізми через 20-30 хвилин після їжі 2 рази в день протягом 2-3 тижнів.
2. Зрошення зіву настоєм евкаліпта – 1 столова ложка на 1 склянку води – 1 раз на день – 2-3 тижні:


Лікувальні трави (суміш):Валеріана, собача кропива, звіробій, м’ята, шавлія: по 1 ч.л. кожної трави змішати, взяти 4 ч.л. суміші, залити 0,5 л. кип’яченої води (киплячій), настояти 20-30 хвилин, процідити, давати по 1 ч.л. 3 рази на день протягом 3-х тижнів (можна до 2 місяців).При анемії додати кропиви, при болях в животі – ромашки, при алергії – череду.
Лікувальні ванни (загальнозміцнюючі) з додаванням трав:ромашки, череди, дубової кори, хвої – через день, 2 рази на рік навесні і восени.
Масаж спини 1 раз в день після перенесеного ГРЗ протягом 3-4 тижнів.

У кімнаті, де знаходиться дитина, добре мати кімнатну квітка Герань, яка виділяє речовини, що вбивають мікроби і віруси.

БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!
Інформація | Переходів: 0 | Дата: 09.04.2013

Інформація | Переходів: 0 | Дата: 10.08.2012



Безкоштовний хостинг uCoz
Copyright MyCorp © 2019